reisverslag week 3 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Ton Wilgers - WaarBenJij.nu reisverslag week 3 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Ton Wilgers - WaarBenJij.nu

reisverslag week 3

Door: Ton Wilgers

Blijf op de hoogte en volg Ton

28 Oktober 2012 | Egypte, Caïro


Locatie: Wadi el natroon, Cairo
Weer: 27 graden, zonnig

Afgelopen week was een kort werkweekje, van donderdag tot zondag was het namelijk offerfeest.
Over het begin van de week heb ik weinig spannends te vertellen, een week voor het offerfeest vastten veel moslims, dit betekend dat ze net als met de ramadan alleen na zonsondergang eten en drinken.

Omdat tijdens het offerfeest geen hond op het bedrijf is hebben ze een hotel voor me geboekt van donderdag tot zondag in Cairo. Tijdens het verblijf in Cairo ben ik op de Cairo tower geweest. Ik had zaterdag ochtend afgesproken met Mamdouh (Een Egyptische stageloper op het bedrijf). Samen met hem ben ik naar verschillende plaatsten geweest. ten eerste hebben we toutangamon en zijn vriendjes gedag gezegd in het Egyptisch museum. Er is hier alleen een lichtelijk verschil in entreeprijzen, ik betaal voor een kaartje 30 dollar (niet studenten 60 dollar) en Egyptenaren maar 1 dollar!! (0,13 eurocent). vervolgens zijn we verder gegaan met de metro richting de Citadel moskee. Toen we naar boven kwamen uit de metro zag ik Cairo zoals Cairo echt is: een vieze vuile smerige gore afgeragte bende! Hier hebben we een taxi gepakt die ons verder bracht naar het Citadel moskee. Hier bleek dat het ideaal is om met een Egyptenaar op pad te gaan. een taxi rit samen met Mamdouh kostte nog geen 3 dollar, zou ik alleen zijn geweest betaalde ik 20 keer zo veel.

Aangekomen bij het Citadel gingen we in de rij staan om binnen te komen, een beste lange rij, komt er ineens een een of ander joch (bleek beveiliging te zijn), pakt me beet en sleurt me naar voren, het zal wel door mijn mooie blauwe ogen komen dat ik voorrang kreeg. Uiteraard hebben we de moskee bekeken van binnen en buiten (te zien op de foto’s) en hadden we vanaf de moskee een keimooi uitzicht over Cairo. Echt ongestoord rondlopen kon ik niet, men kijkt naar je of je een bekend persoon bent en kinderen willen met je op de foto :P. Ook werd Mamdouh vele malen aangesproken door de politie, ze dachten telkens dat hij uit was op mijn geld of iets dergelijks (men vond het vreemd dat een Egyptenaar rondliep samen met een westerling). Tijdens de trip in Cairo heb ik ook een cursus oversteken gehad.. 7-baans rondwegen, maakt allemaal niet uit gewoon lopen. Ik leef nog.. dus ben geslaagd :D.

Ten slotte zijn we naar het Al-Azhar park geweest, Dit is een park niet ver van het Citadel vandaan.
Ook vanaf hier hadden we een goed uitzicht over de stad. Hier hebben gegeten enzoo, de zon zien zakken in die smogstad.. vet romantisch!:P. Vervolgens zijn we weer aan de terugreis begonnen per taxi, metro en benenwagen. Ik ben over het bekendste knooppunt van Egypte gelopen: tahrir square, best gezellig moet ik zeggen!:P.

Dit is mijn story denk ik wel van de afgelopen week. Vandaag (zondag) zal Ko aankomen in Egypte, om samen met mij de projecten te doen.

Ik zeg u allen:

Salamalecoem!

  • 28 Oktober 2012 - 13:04

    Lianne:

    Hoi Ton,

    Super om je verslag te lezen. En natuurlijk de foto's! Herken Egypte er helemaal van!
    Gaaf he die toeristische plekken. Nu de piramides en kamelen nog!
    Have fun!

    Groet Lianne en natuurlijk ook van de rest van de fam.

  • 28 Oktober 2012 - 23:25

    Emile:

    Eeeey Ton,

    Leuk om je verslagen te lezen echt super!!
    Zit ik hier te type met net 3 graden boven nul en jij gewoon met 27 graden.
    Super tof!!!!
    Zo te lezen vermaak je daar gelukkig wel.

    Veel plezier daar en een mooie tijd daar!
    We spreken elkaar vast snel weer.

    Groetjes
    Emile

  • 30 Oktober 2012 - 19:22

    Nanny:

    Hoi Ton, wat kun jij leuk vertellen zeg, erg leuk om te lezen.
    En volgens mij vermaak je je prima, ga zo door.
    Groet, Nanny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

Actief sinds 14 Sept. 2012
Verslag gelezen: 889
Totaal aantal bezoekers 19032

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 22 Februari 2013

FarmFrites Egypte

Landen bezocht: